Nuffnang Ads

Saturday, August 5, 2017

My Litle Baby Bump of 5 Month pregnancy :)

Assalamualaikum Reader,

Harini 05/08/2017, Sabtu.So,kandungan alhamdullillah nak cecah 20minggu. Sekejap je kan lagi 4 bulan nak due date nya..Tarikh due date aku jatuh pada 01/01/2018 (Tahun Baru 2018) so tak semestinya jatuh pada tarikh idaman nie..Mana lah tahu anak nak kuar awal kan...haha..so jgn mengharap sgt date tu.hahahaha... This week,aku dah dapat rasa janin aku bergolek2 dalam rahim umi nya nie...Aku dah lah lasak punya orang..Kadang-kadang tidur pun memula elok,nnti pagi esok dah macam apa dah.hahahhaa....Alhamdullilah pada nikmat Allah ni.Allah bagi sekali lagi dalam rahim ni untuk aku merasai nya semula...Sebelum ni terpaksa buang sebelah kiri dengan baby comel tu sekali.Tak ada rezeki bunting pelamin masa tu..Tak silap tak sampai sebulan kahwin,dah ada isi bunting pelamin tu tapi bukan rezeki untuk kami berdua pada masa tu..Tapi anak umi yang umi rindu selalu,umi doakan untuk anak umi Mohd Harraz bin Mohd Hazwan Nafis. Harraz ada adik tak lama lagi ..Kalau tak Harraz yang lahir tahun ni (06/06/2017) :) .

Pada kehamilan kedua ku ini agak complicated,aku kena pergi dua KLINIK KESIHATAN yang berlainan,sebelum ni lepas operate luar rahim tu,aku akan kena checkup every month kat pandamaran.Kes aku dah macam kes berat sbb always kena amik darah..Aku kekurangan darah masa operate pastu nurse and doktor tak masukkan darah time aku kat wad tu..So aku ada masalah darah dari sana sampai sekarang tak elok. So bila aku hamil aku pun kena dalam pantau doktor jugak so every 2 weeks kena g klinik kesihatan sijangkang plk.So kat pandamaran klang tu dah kira pesakit luar...kat sijangkang untuk baby aku plk..so dua2 appointment dalam sebulan berapa kali kena pergi...Aku penat kot.. Hope semua nya berkeadaan baik. Aku tahu aku kuat hadapi.Emosi kehmailan kedua ni terlalu emosi,mual muntah yang agak kuat pada trimester pertama. Sampai tak boleh telan nasi langsung dahlah kena bulan puasa...halamak,asal makan kena g tandas.Keluar balik semua tu,makan bubur jela kalau mcm tu tapi lelama muak plk hadap bubur..kadang-kadang paksa diri makan nasi...yelah aku kalau tak makan nasi serius badan tak sihat...mula lah demam la apa la...so kena paksa makan jugak taknak lembik2..itu aku... Sooo,bila trimester pertama habis, yang trimester kedua aku jadi kuat makan sesangat..hahaha..kalau tak dapat akan dapat sampai dah makan.. aku jenis boleh pergi sendir atau cari sendiri sebab tu memamg aku dari dulu...Melainkan tak larat aku akan suruh sesape yang sudi.hehehe...

Now 5month,aku rasa baju yang aku pakai dulu semua takleh pakai dah..Haa tulah,dulu baju kecik2 bila dah mengandung baju takleh pakai..kena beli besar2..lagi2 seluar mmg kena beli jew... haha.Nasib kau lah ikh,nak sangat kan..hahaha...Kadang2 nk g kenduri terpaksa beli baju baru.. Mana tak nya,baju aku mmg baju anak dara,kecik jew...hehe..So jadi mcm ni kenalah berjubah,bermaxi berpeplum and lain2..hehehe...Kaki aku dah mula sakit lagi2 bab tapak kaki,waduhhh rasa nk g urut hari2 jew...tapi lately ni aku suka noohh bermekap,kalau nk g kenduri kendara harus bermekap...kalau pas kahwin ni lantak kau lah..tapi lahni ni kening pun nk touchup.. hee :D so smpai sini jelah kita cerita yea..kena gerak sbb byk kerj aplk tetiba...so bubye reader..love you <3
5 Month (5/8/2017)

2 comments:

  1. alhamdulilah x sabar tgok anak ko ikh!!!

    ReplyDelete
  2. Eh, ada plk kat sini. Ingatkan takde sesape... hahaha.. alhamdulilah,insyaallah fyza. doa2 kan untuk aku ��

    ReplyDelete