Nuffnang Ads

Thursday, July 30, 2015

Nota2#

Aku kadangkala bersendirian tapi aku tahu aku tak bersendirian kerana DIA sentiasa menemani aku... DIA biarkan aku berduka dahulu kemudian ia memberikan aku kebahagian disamping orang tersayang iaitu keluarga... Disaat kita jatuh lalu kita bangkit atas kerana satu semangat iaitu KEHIDUPAN.... siapa ingin kehidupan yang sia-sia, siapa inginkan apa yang kita impikan musnah semuanya gara-gara yang tiada makna bagi kita..Jadi ayuh bangkit!! Nikmati peluang atau nikmati kehidupan yang indah ini... Allah cipta keindahan untuk kita nikmati apa itu kehidupan yang jauh lagi baik dari kita hadapi..setiap kejadian atau muhsibah pasti ada hikmahnya...pasti ada jawapan nya kenapa ia berlaku..Cuba lihat diri kita,siapa kita,asal usul kita,tujuan kita...semua tahu xde manusia yang tidak lakukan kesilapan.jarang...disebalik kesilapan dan kejahilan kita, kita tahu kelemahan diri kita...Setiap manusia ingin kehidupan yang bahagia....inginkan pasangan yang memahami dan semuanya... Tapi disetiap manusia ada sifat yang membuat kita tertindas dari kehidupan..sampai ada yang hilang kawalan atas kemarahan disekeliling. Sebab itu berlakunya kejadian 'Penderaan Kanak-Kanak' , 'Cucu Membunuh Seorang Nenek' , 'Pelacuran' , 'Pembuangan Bayi' dan lain-lain. Dimana kesedaran manusia sekarang?? Zaman Globalisasi yang canggih membuatkan manusia hilang tanggungjawab dan pentingkan diri sendiri sehingga lupa pada keluarga,asasi manusia dan perpaduan...Lihat sahaja yang berlaku masa kini..berita sana sini...seolah-olah mimpi ngeri sedang menghampiri kita semua.. Disebabkan itu juga, kita jangan sia-siakan kehidupan...jadilah seorang manusia yang masih tahu nilai kemanusian..kehidupan itu sementara..Nikmati selagii kita masih hidup...Ingat PENCIPTANYA... Dia Maha Pencipta <3

No comments:

Post a Comment